miercuri, 5 noiembrie 2008

Sa te autodispretuiesti in fiecare zi pentru ca in golul creat in tine sa poata intra El...

Am intrat in contradictie cu mine sau cu convingerile mele,citindu-l pe Tutea.
Nu din toate punctele de vedere(caci democratie,comunism,evreii.etc..nu's prioritare pt mine),caci atunci cand vine vorba de D-zeu,nu numai ca ii dau dreptate,dar traiesc si eu asta.Deci cred,deci am convingerea asta,deci impartasim aceleasi idei,deci suntem pe aceeasi lungime de unda.Si asta nu pentru ca acum am intrat in contact cu subiectul,ci pt ca D-zeu a introdus in vietile noastre aceste adevaruri.
Desi gandeste filozofic,scrierile sale nu se concentreaza pe nici un sistem.Unica sa referinta fiind D-zeu.El stie ca daca omul nu este favorizat de Divintate,nu este nimic.Daca-i un simplu cautator al adevarului cauta neafland si stie nestiind.As putea(desi este dificil si asta necesita timp,aprofundare,seriozitate-caci am descoperit cu cata simplitate oamenii pot scrie lucruri in care nici ei nu cred,lucruri imprumutate,lucruri noi ce le schimba sistemul de valori,doar partial-DECI sa recurg la o comparatie,bazandu-ma pe ceva concret,necesita atentie,ceea ce-mi lipseste,fiind o perioada in care imi pun intrebari,in care pun in balanta,nicidecum nu diger mecanic,caci mestec si inghit...asta chiar daca is infometata)sa fac o comparatie intre Petre si Emil,dar nu's critic,nici nu am toate datele necesare si nici nu's grozava in asta.
Esenta,concluzia personala e ca e trist ca propria persoana sa aibe victoria,in cazul lui Emil,asta in contextul in care vorbim de...si nu cred ca e mult spus,geniu.
Daca-i asa...cum de a fost legat la ochi de-a dreptul si incababil,deci sa vada un adevar atat de simplu?
Desi avea mii de intrebari,desi era izbitor de pesimist si realist totodata,cum de nu s-a sacrificat pe sine,pt ca Tatal sa faca parte integranta din viata lui?
Ar fi fost mai simplu,caci ar fi disparut si depresiile in care nu contenea sa se arunce(devenise scarbit de multe din aspectele ce-l transforma in OM,cu tot ce implica el,si-l arunca in Universul asta printre atatia muritori,ce-i drep nu asa open-mind ca el)...DAR..MURITORI SI ATAT DE IMPERFECTI!
Si totusi Cioran stie mai bine!
Revenind la Petre si la contradictiile mele...
"Eu cand citesc cuvantul creatie-literara,muzicala,filozofica-lesin de ras.Omul nu face altceva decat sa reflecte in litere,in muzica sau in filozofie petece de transcendenta.Cum sa fie creatura-creator?"TUTEA
Il respect pe Petre,insa voi face un lucru necugetat(poate)si-mi voi permite sa intru,de data asta cu el,in contradictie.
Nu stau la masa cu tine,nici nu-mi permit,insa dat fiind fapul ca am avut ocazia,chiar si imaginar(caci pot spune:destinul...a-i rapunde:ce-i ala? si ai dreptate,deci as incepe cu stangul din prima)imi permit sa imi tin monologul.Daca gresesc sau spun tampenii,cearta-ma.Ai intaietate!
Cugetand la citatul de mai sus,am descoperit o umilinta fara de margini.S-a pus pe el,respectiv pe intreaga turma de oameni mai jos de josul existent,ridicandu-l pe El la standarde,cote extrem de inalte...fapt ce-i real!
Insa,asa cum in mine(sau in oricare alt om)exista acea urma de dorinta de a-mi atribui unele merite,asa cred ca au fost perioade de care s-a lovit si Petre,DAR...perioadele nici nu apucau sa incolteasca...
Desi Petre si-a inteles pozitia-la picioarele Lui,totusi a creat!Aici e ceva interesant si ciudat...
Realizez acum ca aici este de fapt nemultumirea lui Petre-acest cuvant"creatie"....cum de putem asocia o realizare cu o creatie,nu?
Ok.Atunci omul e creator in sensul acela ca realizeaza un proiect(vezi cladiri construite,teorii descoperite,poezi celebre,acorduri si partituri cu rezultate uimitoare)
"Omul nu face altceva decat sa reflecte prin litere,muzica sau filozofie petece de transcendenta"...
Observand citatul acesta,prima reactie este de a contrazice,eu cea care nici nu am descoperit,poate ce inseamna viata,sa caut si sa gasesc in mintea mea puncte de reper in favoarea mea,bineinteles....insa citind finalul"petece de transcendenta",plec capul....caci,da,suntem limitati si inegali in comparatie cu creatia,deci nu putem reproduce intregul,caci nu il stim...deci nu putem crea!
Si uite asa ii dau dreptate lui Petre si realizez ca singura nu am facut decat sa aleg posibilitati(limitate,ce-i drep,doar din cele pe care le detin)de a contrazice pt ca mai apoi sa cantaresc iar la final sa cred,sa am convingerea asta.
Ma bucur de modestia lui Tutea si de transformarea facuta de El,caci Petre si-a cunoscut pozitia,desi era inmagazinat cu o sumedenie de informatii.
O concluzie:"CUNOSTINTA INGAMFA"(cu mici exceptii,ce pot fi luate ca model,insa hai sa avem un singur model-EL)

Niciun comentariu: