vineri, 17 iulie 2009

legea talionului si exilul


"Legea talionului nu a fost promulgata pentru ca oricare cetatean sa o aplice pe cont propriu, nici nu dadea cale libera ca fiecare sa-si faca dreptate. A fost data pentru judecatori ca ei sa decida în fiecare caz cum trebuiau sa o practice. Acest lucru îl afirma Cartea Deuteronomului (19,16-21). Legea talionului nu a fost gândita pentru a rezolva chestiuni personale, cum o aplicam noi uneori, ci pentru a solutiona delicte publice în prezenta judecatorului."

M-am confruntat cu aceasta o buna perioada de timp,crezand ca victoria are efect terapeutic....asta pana sa inteleg ceea ce scrie mai sus...
Imi spuneam: "E decizia mea pe care o ia creierul meu,caci e al meu,il stiu de o viata..."
Cred ca in acest timp imi imaginam ca D-zeu schiopateaza si eu sunt Demiurgul...
In final nu eram decat un exilat pe un taram strain...

Niciun comentariu: