joi, 25 septembrie 2014

credinta de neclintit

Iov 33

1. Acum dar, Iov, asculta cuvantarile mele, ia aminte la toate cuvintele mele!
2. Iata, deschid gura si mi se misca limba in cerul gurii.
3. Cu curatie de inima voi vorbi, buzele mele vor spune adevarul curat:
4. Duhul lui Dumnezeu m-a facut, si suflarea Celui Atotputernic imi da viata.
5. Daca poti, raspunde-mi, apara-ti pricina, fii gata!
6. Inaintea lui Dumnezeu eu sunt semenul tau, si eu, ca si tine, am fost facut din noroi.
7. Astfel frica de mine nu te va tulbura, si greutatea mea nu te va coplesi.
8. Dar tu ai spus in auzul meu, si am auzit sunetul cuvintelor tale:
9. "Sunt curat, sunt fara pacat, sunt fara prihana, nu este faradelege in mine.
10. Si Dumnezeu cauta pricina de ura impotriva mea, ma socoteste vrajmas al Lui;
11. imi pune picioarele in butuci, imi pandeste toate miscarile."
12. Iti voi raspunde ca aici n-ai dreptate, caci Dumnezeu este mai mare decat omul.
13. Vrei dar sa te certi cu El, pentru ca nu da socoteala fiecaruia de faptele Lui?
14. Dumnezeu vorbeste insa, cand intr-un fel, cand intr-altul, dar omul nu ia seama.
15. El vorbeste prin vise, prin vedenii de noapte, cand oamenii sunt cufundati intr-un somn adanc, cand dorm in patul lor.
16. Atunci El le da instiintari si le intipareste invataturile Lui,
17. ca sa abata pe om de la rau si sa-l fereasca de mandrie,
18. ca sa-i pazeasca sufletul de groapa si viata de loviturile sabiei.
19. Si prin durere este mustrat omul in culcusul lui, cand o lupta necurmata ii framanta oasele.
20. Atunci ii este greata de paine, chiar si de bucatele cele mai alese.
21. Carnea i se prapadeste si piere, oasele care nu i se vedeau raman goale;
22. sufletul i se apropie de groapa, si viata de vestitorii mortii.
23. Dar daca se gaseste un inger mijlocitor pentru el, unul din miile acelea care vestesc omului calea pe care trebuie s-o urmeze,
24. Dumnezeu Se indura de el si zice ingerului: "Izbaveste-l, ca sa nu se coboare in groapa; am gasit un pret de rascumparare pentru el!"
25. Si atunci carnea lui se face mai frageda ca in copilarie, se intoarce la zilele tineretii lui.
26. Se roaga lui Dumnezeu, si Dumnezeu ii este binevoitor, il lasa sa-I vada fata cu bucurie si-i da inapoi nevinovatia.
27. Atunci el canta inaintea oamenilor si zice: "Am pacatuit, am calcat dreptatea, si n-am fost pedepsit dupa faptele mele;
28. Dumnezeu mi-a izbavit sufletul ca sa nu intre in groapa, si viata mea vede lumina!"
29. Iata, acestea le face Dumnezeu, de doua ori, de trei ori, omului,
30. ca sa-l ridice din groapa, ca sa-l lumineze cu lumina celor vii.
31. Ia aminte, Iov, si asculta-ma! Taci, si voi vorbi!
32. Daca ai ceva de spus, raspunde-mi! Vorbeste, caci as vrea sa-ti dau dreptate.
33. Daca n-ai nimic de zis, asculta-ma! Taci, si te voi invata intelepciunea."


Niciun comentariu: